teh

Start
Anslut med Facebook
Logga inSkapa konto
Produktgrupper
Information
100% Pure Long Last Liquid Eye Liner

Lojalitetsprogram
 

Smink på nätet

Hos oss kan du handla säkert inom Sverige när

du vill med snabb leverans inom 24 timmar

Telefon och mailsupport. Fraktfritt över 500 kr.

 

Mineralsmink

För att underlätta för dig har vi en kategori med MineralSmink

 

Mineral foundation

Sveriges bästa utbud av Mineral foundation!

 

Naturlig Foundation

Naturliga & ekologiska foundation

 

bareMinerals

Stort sortiment av smink och hudvård från bareMinerals

Så här handlar du

 
 
 
Instagram
Nyhetsbrev
Skriv in din e-postadress för
att få nyheter och erbjudanden från oss.

Varuleverans

Du är viktig för oss, därför vill vi att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss på Brallis.se. Vi ser till att din beställning kommer fram till önskad adress eller till ditt postombud. Vid utebliven leverans kontakta oss inom 7 arbetsdagar från det du mottagit din leveransbekräftelse. Din order- och leveransbekräftelse skickas till din hos oss registrerade e-postadress. Stäm av med din orderbekräftels att du angett rätt leveransadress samt postnummer till oss. Om du angett felaktiga adressuppgifter kan vi ej ansvara för att din beställning kommer fram till dig eller att den kommer fram i tid.

Priser
Moms ingår i priset med 25%. 

Leveransadress
För att paketet ska komma fram till dig är det viktigt att du bekräftrar att adressen stämmer som du uppgivit och att det står ditt namn på dörren. Detta är kundens ansvar och Brallis står inte för extra utlägg som kan tillkomma för att skicka varan flera gånger.

Leveranstid

Brallis leveranstid är 1 arbetsdag. Beställningar Måndag till Fredag före klockan 15:00 skickas dem samma dag. Är din beställning oss tillhanda Fredag efter 15:00 skickas den efterföljande vardagVid eventuell försening har kunden rätt att häva köpet utan kostnad.

Efter att beställningen har skickats från Brallis i Umeå är postens normala leveranstid cirka 1-2 arbetsdag. Under högsäsong kan postens leveranstid bli längre. Ifall paketet skickas som postförskott eller är skickas som ett paket kan det ta en dag extra för posten.

  • Leveranstid med posten brev 1:a klass är 1 arbetsdag. 
  • Leveranstid med postförskott är 2-4 arbetsdagar.
  • Leveranstid posten varubrev 1-2 dagar arbetsdagar.
För ytterligare information tex vill du få kollid maila eller annan information kring din beställning maila eller ring Brallis. Dessa leveranstider är dem som posten rekommenderar men man ska alltid komma ihåg att leveranserna kan fördröjas pga väder, flygstopp etc som inte Posten eller Brallis kan påverka.

Leveranssätt
Vi skickar i första hand beställningar med Posten brev. Vid större beställningar kan du bliv tvingad att hämta ut leveransen på ditt närmaste Posten Ombud. Leveranstid med större paket är 2-3 dagar (arbetsdagar).
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Brallis AB erhåller sig möjligheten att ändra leveranssätt utan att meddela köparen, dock tillkommer ingen extra kostnad för kunden.
 
Ej uthämtad varuleverans
Om du inte kan ta emot paketet vid leverans eller inte hämtar ur ditt paket på utlämningsstället och paketet skickas tillbaka till oss debiteras du en kostnad på 250kr, för frakt och administrativa kostnader. För postförskott se nedan.
 
Postförskott
Vid val av tjänsten postförskott och leveransen blir ej uthämtad till ett ordervärde debiteras kunden följande: Ordervärde under 500kr debiteras 250kr och ett ordervärde över 1000kr debiteras med 400kr dessa kostnader skall täcka Brallis kostnader av utlägg av frakttjänsten och administrativa kostnader.
 
Fraktkostnad
Fraktkostnaden inom Sverige är 29 kr.
Beställningar där varorna tillsammans överskrider 500kr tillkommer ingen fraktkostnad.
Brallis tar inte ut någon fraktkostnad på postförskott men för tjänsten tar vi ut en avgift på 75kr/beställning.
 
Reklamation 
Reklamationsrätten är 3 år enligt KKL. Meddelande om retur ska lämnas så snart som möjligt till info@brallis.se innan retur kan ske. Skadade ytterförpackningar är inte skäl till reklamation. Vid reklamationer 6 månader efter köp måste kunden kunna bevisa att produkten är felaktig. Brallis AB står för fraktavgifter vid godkänd reklamation. Före försändelsen återsänds till Brallis AB som reklamation måste den ha godkänts av Brallis AB. Om varan inte finns i lager återbetalar Brallis kundens utlägg till Brallis. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

Ångerrätt
Du har enligt distanshandelslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Du betalar själv returfrakten. Meddelande om retur ska lämnas så snart som möjligt till info@brallis.se innan retur kan ske, senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! Ångerrätt gäller ej produkter som har bruten försegling/plombering tex smink och sminkborstar. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. Vid godkänd retur återbetalas pengarna för produkten inom 30 dagar.
 
Bytesrätt
Ångerrätt/bytesrätt gäller inte om varan är använd, skadad, förpackningen är bruten eller på annat sätt modifierad. Öppnade och/eller använda smink, hudvårds- eller hygienprodukter återtas inte på grund av sanitära skäl. Alla hygienprodukter är plomberade.

Skador på leverans
I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan. Kontakta gärna oss vid eventuella frågor hur du skall göra. Brallis ab ansvarar för att alla leveranser kommer fram och är oskadade.
 
Tvist
Vid eventuell tvist kommer vi att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.