teh

Start
Anslut med Facebook
Logga inSkapa konto
Produktgrupper
Information
Lojalitetsprogram
 

Smink på nätet

Hos oss kan du handla säkert inom Sverige när

du vill med snabb leverans inom 24 timmar

Telefon och mailsupport. Fraktfritt över 500 kr.

 

Mineralsmink

För att underlätta för dig har vi en kategori med MineralSmink

 

Mineral foundation

Sveriges bästa utbud av Mineral foundation!

 

Naturlig Foundation

Naturliga & ekologiska foundation

 

bareMinerals

Stort sortiment av smink och hudvård från bareMinerals

Så här handlar du

 
 
 
Instagram
Nyhetsbrev
Skriv in din e-postadress för
att få nyheter och erbjudanden från oss.

Köp- och leveransvillkor

 

Allmänt

- Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss.
- Brallis ansvarar för att din beställningen kommer till önskad adress.
- I din beställning medföljer alltid en följesedel eller faktura.
- Brallis levererar än så länge bara inom Sverige.
- Brallis har rätt att neka/häva alla köp.
- Brallis äger eget lager och därför kan utbud av produkter variera.
- Vid frågor kring specifika produkter tveka inte på att kontakta oss före order via E-Post eller 090-132336
- Vid eventuell tvist har vi som policy att följa konsumentverkets rekommendationer för distanshandel.
- Vi svarar på dina frågor som rör köp / beställning inom 48 timmar vardagar (gäller endast kontakt via e-post).
- Ej uthämtade postförskott debiteras enligt rörliga kostnader som kan läsas under köp och leveransvillkor.

 

Minimiorder
50kr

Konsumentverket

 Brallis AB följer konsumentverkets rekommendationer för distanshandel.

 

Trygghet

Du är viktig för oss, därför vill vi att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss på Brallis.se. Vi ser till att din beställning kommer fram till önskad adress eller till ditt postombud. Vid utebliven leverans kontakta oss inom 7 arbetsdagar från det du mottagit din leveransbekräftelse. Din order- och leveransbekräftelse skickas till din hos oss registrerade e-postadress. Stäm av med din orderbekräftels att du angett rätt leveransadress samt postnummer till oss. Om du angett felaktiga adressuppgifter kan vi ej ansvara för att din beställning kommer fram till dig eller att den kommer fram i tid.

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25 %.

Produktbeskrivning
Bilder/nyansbeskrivningar är till för att beskriva produkten men ibland skiljer sig nyanserna mot verkligheten. Vissa bilder kan vara ändrade digitalt redigerade av tillverkaren för att visa produktens nyans när den är applicerad. 

Innehållsförteckning
Innehållsförteckning är från leverantören när produkten lanseras hos oss men ibland ändras innehållsförteckningen utan information. Innehållsförteckning på produkter med flera varianter kan variera och därför är de ofast en generell innehållsförteckning. Om du vill veta så att innehållsförteckningen för produkten är aktuell och stämmer måste du maila eller ringa oss.

Varuleverans

 

Leveransadress

För att paketet ska komma fram till dig är det viktigt att du bekräftrar att adressen stämmer som du uppgivit och att det står ditt namn på dörren. Detta är kundens ansvar och Brallis står inte för extra utlägg som kan tillkomma för att skicka varan flera gånger.

 

Leveranstid

Brallis leveranstid är 1 arbetsdag. Beställningar Måndag till Fredag före klockan 15:00 skickas dem samma dag. Är din beställning oss tillhanda efter kl 15:00 på en Fredag skickas den efterföljande vardag. Vid eventuell försening har kunden rätt att häva köpet utan kostnad. 

Efter att beställningen har skickats från Brallis i Umeå är postens normala leveranstid cirka 1-2 dagar (arbetsdagar). Under högsäsong kan postens leveranstid bli längre. Ifall paketet skickas som postförskott eller är skickas som ett paket kan det ta en dag extra för posten.

  • Leveranstid med posten brev 1:a klass är 1 arbetsdag och det vanligaste leveranssättet.
  • Leveranstid posten varubrev 1-2 dagar arbetsdagar som hämtas ut på ombud.
  • Leveranstid med postförskott är 2-3 arbetsdagar. 
För ytterligare information tex vill du få kollid maila eller annan information kring din beställning maila eller ring Brallis. Dessa leveranstider är dem som posten rekommenderar men man ska alltid komma ihåg att leveranserna kan fördröjas pga väder, flygstopp etc som inte Posten eller Brallis kan påverka.

Leveranssätt
Vi skickar i första hand beställningar med Posten brev. Vid större beställningar kan du bliv tvingad att hämta ut leveransen på ditt närmaste Posten Ombud. Leveranstid med större paket är 2-3 dagar (arbetsdagar).
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Brallis AB erhåller sig möjligheten att ändra leveranssätt utan att meddela köparen, dock tillkommer ingen extra kostnad för kunden.

Ej uthämtad varuleverans
Om du inte kan ta emot paketet vid leverans eller inte hämtar ur ditt paket på utlämningsstället och paketet skickas tillbaka till oss debiteras du en kostnad på 250kr, för frakt och administrativa kostnader. För postförskott se nedan.

Postförskott
Vid val av tjänsten postförskott och leveransen blir ej uthämtad till ett ordervärde under 500kr debiteras 250kr och postförskott med ett ordervärde över 1000kr debiteras med 400kr som skall täcka för Brallis utlägg av frakttjänsten och administrativa kostnader.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden inom Sverige är 29 kr.
Beställningar där varorna tillsammans överskrider 500kr tillkommer ingen fraktkostnad.
Brallis tar inte ut någon fraktkostnad på postförskott men för tjänsten tar vi ut en avgift på 75kr/beställning.

Reklamation 

Reklamationsrätten är 3 år enligt KKL. Meddelande om retur ska lämnas så snart som möjligt till info@brallis.se innan retur kan ske. Skadade ytterförpackningar är inte skäl till reklamation. Vid reklamationer 6 månader efter köp måste kunden kunna bevisa att produkten är felaktig. Brallis AB står för fraktavgifter vid godkänd reklamation. Före försändelsen återsänds till Brallis AB som reklamation måste den ha godkänts av Brallis AB. Om varan inte finns i lager återbetalar Brallis kundens utlägg till Brallis. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

Ångerrätt
Du har enligt distanshandelslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Du betalar själv returfrakten. Meddelande om retur ska lämnas så snart som möjligt till info@brallis.se innan retur kan ske, senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! Ångerrätt gäller ej produkter som har bruten försegling/plombering tex smink och sminkborstar. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. Vid godkänd retur återbetalas pengarna för produkten inom 30 dagar.

Bytesrätt
Ångerrätt/bytesrätt gäller inte om varan är använd, skadad, förpackningen är bruten eller på annat sätt modifierad. Öppnade och/eller använda smink, hudvårds- eller hygienprodukter återtas inte på grund av sanitära skäl. Alla hygienprodukter är plomberade.

Skador på leverans
I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan. Kontakta gärna oss vid eventuella frågor hur du skall göra. Brallis ab ansvarar för att alla leveranser kommer fram och är oskadade.

Tvist
Vid eventuell tvist kommer vi att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Betalningsalternativ

 

DIBS Kortbetalning
Kostnad: 0 kr

Med DIBS kan du betala säkert med kontokort eller direktbetalning via din Internetbank, information visas efter lagd order om hur du går tillväga. Dibs är idag nordens största leverantör av kortbetalningar via internet och alla kortuppgifter sköts av dem. Brallis AB tar inte del av några kortuppgifter. Mer information finns på www.dibs.se.

Direktbetalning
Med direktbetalning väljer du din bank för direktbetalning och efter att du göra betalning slussas du vidare till din bank för betalning. När betalning är gjord kommer du tillbaka till Brallis.se och får bekräftelse att betalning är utförd. Kostnad 0 kr

Klarna Faktura
Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Fakturan levereras tillsammans med din försändelse
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans - och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 29 kr per köp. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50%. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudanden och tjänster.

Klarna Konto
Delbetala från 50 kr/mån! 
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr. (Psst. Du vet väl att räntan är avdragsgill.)

Allmänna villkor hittar du här
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

 

Postförskott

Kostnad: 75 kr

Paketet anländer till ditt lokala postkontor och du meddelas om detta, antingen genom en avi i postlådan, eller genom ett sms om du valt det vid beställningstillfället. Postförskott betalar du när du hämtar ut paketet.Vid ej uthämtat paket debiteras kunden enligt följande: 250kr för ett postförskott med ett ordervärde över 1000kr debiteras med 400kr som skall täcka för Brallis utlägg av frakttjänsten och administrativa kostnader.

 

PUL

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). När du lämnar ut dina personuppgifter till Brallis AB sparas denna data hos Askås I&R AB som tillhandahåller webbutiken. Denna data lämnas inte ut för anvädning hos någon annan. Däremot när du ansöker och bara om du ansöker om tjänster via klarna tar de del av dina personuppgifter se Användarvillkor hos Klarna.
Vill du få din användare hos Brallis AB´s databas borttagen tveka inte att maila eller ringa oss så ordnar vi detta.

Cookies
Denna butik använder Cookies. Cookies är ett måste för att webbutiken ska fungera optimalt t. ex när du lägger en vara i varukorgen är det en Cookie som du tar emot. Ifall din Webbläsare inte accepterar Cookies kan denna sida inte fungera Optimalt. Vill du veta mer om Cookies på Brallis.se? Se: Brallis Information om Cookies på Brallis.se.